Szkolenie 3ds Max Essentials
Program szkolenia
- Interfejs użytkownika (wersja Classic, wersja Design, Start-up Templates, Template manager, Widoki – Viewports, Konfiguracja widoków, Polecenia kontroli widoku).
- Foldery związane z projektem (Project Folders).
- Tworzenie i modyfikacja podstawowych obiektów.
- Operacje na plikach związanych ze sceną (ustawianie jednostek sceny – Units Setup, Import/Eksport plików); Grupy.
- Selekcja obiektów:
- Narzędzie selekcji (Selecting Tool)
- Blokada selekcji (Selection Lock Toggle)
- Eksplorator sceny (Scene Explorer)
- Wybierz podobne (Select Similar)
- Zmiana nazwy obiektów (Rename Objects)
- Filtr selekcji (Selection Filter)
- Selekcja przecinająca/otaczająca (Selection Window/Crossing)
- Transformacje i Przyciągania (Snaps); Podstawowe transformacje (Przesunięcie, Obrót, Skala); Odbicie lustrzane (Mirror), Wyrównanie (Align), Tablica (Array), Rozmieszczanie po ścieżce (Spacing).
- Klonowanie obiektów (Object Cloning).
- Organizacja sceny i obiektów: Warstwy (Layers), Zbiory selekcji (Selection Sets), Ukrywanie i zamrażanie obiektów (Hide/Freeze), Tryb izolacji (Isolate Mode).
- Tworzenie kształtów, Linia (Line Tool): Parametryczne kształty; Podstawowe operacje na krzywych (splajnach) – Konwersja do postaci Edytowalnego Splajnu (Convert to an Editable Spline) oraz modyfikator Edytowalny Splajn (Edit Spline Modifier)
- Edycja krzywych: podstawowe transformacje na podpoziomach edycji – Przesunięcie, Obroty, Skalowanie (Move, Rotate and Scale); Poziomy edycji: wierzchołków, segmentu, krzywych.
- Korzystanie ze stosu modyfikatorów (Modifier Stack); Modyfikatory Edit Poly i Edit Mesh.
- Tworzenie obiektów na podstawie krzywych i modyfikatorów, modyfikatory kształtu.
- Modelowanie siatek – obiekty i poziomy edycji.
- Kamery (Cameras), typy kamer.
- Rodzaje świateł; System oświetlenia trzypunktowego (Three Point-Lighting).
- Narzędzia wspomagające oświetlenie (Lighting Tools); Lista świateł (Light Lister).
- Globalna iluminacja i kontrola ekspozycji (Indirect Illumination and Exposure Control); Pobieranie końcowe (Final Gather).
- Symulacja światła słonecznego (Sun and Sky); System światła dobowego (The Daylight System).
- Rendering – okno renderingu (Rendered Frame Window); formaty plików wyjściowych (Rendering Output Choices), okno ustawień renderingu (Render Setup Dialog).
- Materiały (Materials) i ich funkcje; Tworzenie materiałów w Edytorze, nakładanie materiałów; Eksplorator materiałów (Material Explorer).
- Material types (Typy materiałów); Materiały typu Arch&Design (Arch&Design Material); Szablony materiałów (Templates).
- Korzystanie z predefiniowanych materiałów Autodesk (Predefined ProMaterials).
- Korzystanie z map podczas nakładania materiałów, Koordynaty mapowania (Mapping Coordinates); Mapowanie (Mapping) – modyfikator UVW Map (UVW Map).
Czas trwania szkolenia
3 dni (21 godzin)
O 3ds Max
3ds Max to profesjonalny program do renderowania, modelowania 3D oraz tworzenia animacji. Wykorzystywany zarówno przez projektantów i inżynierów, jak i przez specjalistów pracujących w branży rozrywkowej.
Najbliższe szkolenia otwarte
Brak terminów! Zapytaj lub zaproponuj termin:
Zamów szkolenie zamknięte
W celu otrzymania oferty na szkolenie zamknięte dla firmy lub grupy prosimy o kontakt: